ماهی گرمابی
ماهی گرمابی دشت ناز ساری

پرورش ماهی گرمابی در شرکت دشت ناز ساری

پرورش ماهیان گرمابی در آبندان شرکت زراعی دشت ناز

سطح مفید آبندان: 355 هکتار

ظرفیت ذخیره آب: 13 میلیون متر مکعب

ظرفیت تولید ماهی و بچه ماهی: 1300 تن در سال

ذخیره سازی آبهای سطحی در آبندان های احداثی شرکت دشت ناز جهت تامین بخشی از آّب مورد نیاز محصولات زراعی بهاره و تابستانه و در راستای دستیابی به کشاورزی پایدار، و پرورش ماهیان گرمابی در این آبندان ها.

خواص غذایی ماهیان گرمابی

اسید های چرب غیر اشباع

تحقیقات بسیار زیادی بر روی این ماهی نشان می دهد که اسید های چرب غیر اشباع که در این ماهی وجود دارد باعث کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون شده و همچنین به کاهش خطر انسداد عروق قلبی نیز کمک می کند.

روغن امگا 3

مصرف متداول ماهی کپور به دلیل دارا بودن روغن امگا 3 موجود در آن باعث کاهش استرس و افسردگی شده و فشارخون بالا را نیز کاهش می دهد. روغن موجود در این ماهی باعث ایجاد حس مثبت در انسان شده و تمامی احساسات منفی را سرکوب می کند.

شادابی پوست انسان

یک نوع اسیدچرب غیر اشباع که در گوشت این ماهی وجود دارد سبب شده است که ماهی کپور باعث حفظ شادابی و جوانی پوست و کند کردن روند پیری پوست می باشد. امروزه از این روغن ارزشمند در انواع کرم های بهداشتی مربوط به پوست و جوانسازی استفاده می شود.

کالری پایین

پایین بودن کالری در ماهی کپور باعث شده تا شما بتوانید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کرده و به دلیل دارا بودن چربی های غیر اشباع از تجمع چربی های مضر در بدن خود جلوگیری کنید. این موضوع باعث این می شود که انسان سرحال و سبک باشد.

تولید سالانه 1300 تن ماهی در شرکت دشت ناز

پرورش ماهی - دشت ناز
فهرست