شرکت دشت ناز ساری

گلخانه هیدروپونیک

در گذشته کار کشاورزی کار سخت و طاقت فرسایی بود ولی از لحاظ تکنولوژی و مهارت اجرا بسیار ساده بود. از سوی دیگر به دلیل فراوانی آب و عدم نیاز به چاه عمیق، همیشه آب برای کشاورزی در دسترس کشاورزان قرار می گرفت. ضمناً در گذشته در روستاها زمین در اختیار کشاورزان به میزان کافی قرار داشت ولی بدلیل سخت بودن کار کشت و زرع، امکان استفاده از تمامی امکانات و زمین ها نبود. اما امروزه بدلیل کم بودن آب و زمین از یک سو و افزایش روز افزون تقاضای جامعه ی بشری به محصولات کشاورزی برای تامین غذای مورد نیاز کشورها، کار کشاورزی با علم روز درآمیخته و ضمن راحتی اجرا، نیاز به دقت و مهارت خاصی پیدا کرده است.

به همین دلیل و همچنین به دلیل حفر چاه های عمیق فراوان، بهره برداری از آب های زیرزمینی بسیار زیاد شده و در نتیجه کشاورزان بدون شناخت هیچ حد و مرزی اقدام به تخلیه آب های زیر زمینی نمودند.  تا اینکه دولتها برای جلوگیری از بحران کم آبی و کاهش ذخایر آبی، اقدام به ایجاد قوانین مختلف برای حفر چاه برای کشاورزی نمودند.
از سوی دیگر مشکلات مربوط به افزایش جمعیت و گرم شدن کره زمین و کاهش منابع در دسترس کشاروزی و … باعث افزایش قیمت محصولات کشاورزی شده و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغداری را به یک امر درآمد زا تبدیل نموده است

گلخانه هیدروپونیک دشت ناز ساری2

باغداری و کشاورزی از شغل‌هایی ست که تقریباً به خاطر سختی‌های آن جوان‌های کمتری به آن میل و رغبت نشان داده و حتی شاید از نظر خیلی از افراد این شغل سوددهی لازم را نداشته باشد. ولی جالب است بدانید اگر راه و روش صحیح و علمی این حرفه را یادگرفته و بر مبنای آن عمل کرده باشید، می‌توانید از این حرفه درآمد مناسبی را کسب کنید. در همین راستا کشاورزی گلخانه‌ای یکی از روش‌های انجام کار کشاورزی است که اگر بصورت علمی اقدام کنید، اتفاقا درآمد خوب و مناسبی هم دارد.
از این رو اختراع گلخانه یکی از راهکارهایی است که کشورها سال ها پیش برای تولید محصولات کشاورزی و ایجاد توازن در بازار مواد غذایی در پیش گرفتند. امروزه اکثر کشورها بیشتر محصولات کشاورزی خود را به صورت گلخانه ای پرورش می دهند چون این محصولات به آب زیادی احتیاج نداشته و همچنین میزان دما، رطوبت و آفات درون گلخانه را می توان کنترل نمود.

محصولات غذایی گلخانه ای و بخصوص صیفی جات، محصولاتی هستند که در  فصل بهار و اوایل فصل تابستان کارهای مقدماتی آن انجام شده و محصول آن در تابستان یا اوایل پاییز به دست می‌آید، برخی از این محصولات مانند هندوانه و خربزه، و انواع طالبی و گوجه و خیار و … هستند که عملیات کاشت، داشت و برداشت آنها در فصل گرم سال انجام می‌شود.

کشت صیفی جات به صورت گلخانه ای یکی از راه حل هایی می باشد که می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به بیشترین میزان تولید با بازدهی بالا و کیفیت مناسب برساند، البته به شرطی که از تجربه کافی برخوردار باشید و برای سودآوری محصول کاملا صبور باشید. از این رو با استفاده از یک نقشه کسب و کار مناسب و بکارگیری نیروی متخصص و ماهر در زمینه کشت گلخانه ای میتوان به درآمد مناسبی دست یافت.
امروزه راه اندازی گلخانه کشت هیدروپونیک زمانی ارزش پیدا خواهد کرد که شما بخواهید اقدام به کاشت محصولی در خارج از فصل آن در کمترین فضای کشاورزی و کمترین امکانات زمین و خاک و آب کنید، بطور مثال تولید خیار و گوجه و فلفل با کیفیت در فصل زمستان، یکی از مواردی است که شما میتوانید با راه اندازی گلخانه هیدروپونیک اقدام نمایید.
از سوی دیگر با این کار شما امکان کشت این محصولات را بصورت کاملا علمی و با کمترین میزان تولید ضایعات کشاورزی انجام میدهید که این موضوع از لحاظ زیست محیطی نیز از ارزش بالایی برخوردار است

شرکت زراعی دشت ناز نیز با شناسایی بازار مناسب موجود در فضای تولید کشت گلخانه ای و استفاده از ظرفیت های موجود و همچنین بهره برداری از دانش متخصصان و کارگران ماهر و خدوم اقدام به راه اندزای گلخانه هیدروپونیک با بیشترین بازدهی تولید محصول و بالاترین کیفیت نموده است.
با افتتاح بزرگترین و پیشرفته ترین گلخانه هیدروپونیک یا کشت بدون خاک پلاستیکی و پلی کربنات کشور در شرکت دشت ناز ساری با دانش فنی کارشناسان اسپانیایی و داخلی و با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در زمینی به مساحت 5 هکتاردر فاز اول و 5 هکتار در فاز دوم، و با تولید سبزی و صیفی جات و ظرفیت 4000 تن در سال، شرکت دشت ناز ساری گام های بلند و موثری در راه رسیدن به   اقتصادی پویا و استفاده از  تمامی ظرفیت های منطقه ای و ملی برداشته است .
تمامی مراحل کنترل اقلیم ،آبیاری، دما، نور، رطوبت و تهویه با سیستم مرکزی تحت کنترل و کاملا هوشمند در مجموعه زراعی دشت ناز ساری انجام می شود و محصولات آن همانند گلخانه فاز اول به کشورهای حاشیه دریای خزر و بخصوص کشور روسیه، و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر گردد

خاک ورزی حفاظتی شرکت دشت ناز
صیفی جات دشت ناز ساری
فهرست